onsdag 25 mars 2009

När stolar står tomma!!Knackar ångesten på dörren!!

Grattis min älskade man!! Idag är det Mickes födelsedag, och familjens första födelsedag utan Josefine. Vår lilla ängla skatt vad du älskade familjen och när det var speciella tillställningar. Du ska ju vara här och hjälpa mig duka, baka , och fråga när kommer alla......Nu frågar jag mig hela jä...tiden när kommer du??????Svaret ekar i mitt huvud, aldrig aldrig kommer du tillbaka. Dagen var fin, och våra nära och kära var här. Pappa och svärmor och svärfar var här först, våra goa föräldrar. Är alltid trevigt att få träffas. Vi har ju det gemensamt allihopa, tankarna och saknaden över att två stolar för alltid står tomma nu, mamma och Josefines.
Magnus och Maria var såklart här. Matilda och min bror också. Matilda, mosters piggelina, alltid med tusen järn i elden. Jag kännde mig konstigt stressad ville ju så gärna hålla masken fast jag vet att det låter dumt, men ville verkligen att dagen skulle kännas bra för alla. Det gick bra ända till kvällen då min syster med familj kom, det är väl konstigt det här med syskon då kan man alltid vara sig själv, det räckte att vi tittade åt varandra och avlägsnade oss gråtandes och hulkande så vi fick vår tid tillsammans, sedan kunde vi umgås igen utan tårar. Vi är föralltid förenade och delar något mycket speciellt, hon och conny (systers man) fanns med vid vår och Josefines sida när hon lämnade den här världen. Min älskade lilla syster!!! Fick meddelande i morse också att Josefines Pellan somnat in, tänk så orolig Josefine var och undrade hur gammal Pellan kunde bli? hon blev alldelens precis 5 år, jag hoppas att vår lilla ängla skatt har fått Pellan till sig nu. Tack Linn ( en av Josefines bästisar den andra är Marie) för att Pellan fick fortsätta sitt liv hos dig när Josefine inte fanns längre, Pellan behövde få fortsätta att vara älskad och det blev hon verkligen hos dig. Tack!