fredag 27 februari 2009

Det är inte farligt att dö, det är själva livet som är det!!

Fredag kväll och här sitter jag!!Slutade jobbet klockan 13 idag, har nu en ledig helg att se fram emot.......eller inte.........Blev iaf glad när chefen ringde idag och erbjöd mig högre procent, det gjorde mig nöjd, i dagens läge blir man ännu gladare när det runt omkring varje dag meddelas att det varslas. När jag kommer till jobbet så har jag liksom fullt upp att tänka och ena hjärnhalvan får vila några timmar, när jag väl är hemma igen är det åt helvete, eller redan då jag sätter nyckeln i bilen och åker hemåt Jag stannar så ofta till vid Josefine, går in och gråter och pratar med henne, berättar om vilka jag jobbat med och hur alla mår, att hon inte ska vara ledsen om hon ser mig gråta för det gör jag jämt. Skulle mina tårar vara pengar skulle jag kunna försörja hela jordens befolkning. ringde och pratade lite med svärmor, vi behöver varandra hon och jag, vi börjar med att gråta... sen kan vi tala.. Hon sa , men jag tycker du ska skriva en bok om tiden med Josefine, ja vem vet en dag kanske jag gör det... eller också ska jag skriva en bok som heter "Det är inte farligt att dö, det är farligare att leva" *ironisk bok.* Den skulle börja så här..... min älskade mamma gick mkt hastigt bort nov 07 , vår älskade Josefine gick bort nov 08, jag har haft 3 lungkolappser som ledde till operation på thorax i uppsala, efter den operation fick jag en stor nervskada som de ska lägga in en neuropacemaker så jag kan fungera utan lungkramp, Micke har diskbråck (bra för tillfället) min pappa har cancer och katten är död!!!!! men jo tack annars är det bra.....Men jag säger inte som Tony Rickardsson, jag är inte bitter....för jag är inihelvete bitter och förbannad ,och jag tänker vara det så länge jag tycker att det behövs..så det så........... ja vad kan man säga....säger som jag säger, det värsta har redan hänt, att Josefine inte finns med oss längre, inget ,inget kan någonsin, aldrig bli värre. Micke slutade också tidigt idag, vi åkte ner till Vildanaden och käkade*mys*sedan for vi över till Magnus och Maria och fortsatte med deras kök. Idag kom tapeterna upp, riktigt fint, ungdomarna har bra smak, bänkskivorna satte Micke dit igår, han är duktig älsklingen min, han lär Magnus så han kan rusta till oss sen när vi inte orkar själva. För övrigt så har jag den goaste son man kan önska, lite virrpanna är han *fniss*men det har han efter sin far!!!! men det värsta är att han har ju sin gohet efter sin far med.... hm...så vad har han efter mig??? ja skulle vara uppnäsan då.....haha....
Var rädda om varandra en dag finns ingen morgondag.................................