söndag 3 januari 2010

Vad är en människa?

barnkattjordg2[1] Vad är manligt, vad är kvinnligt, vad är styrka, vad är mod?? Ja inte fan är det att stå och hån le, med geväret i ena handen och en blodigt varg liggandes bredvid fötterna!! Slakt skulle jag vilja kalla det. Ja jag skiter i vad alla jägare tycker, jag kommer aldrig tycka som dem. Jakt för nöjes skull, nej ursäkta mig, men då är det ngt fel, stort fel…Nöje att döda… Ni som inte tycker som jag, det accepterar jag, alla har rätt att tycka, tack och lov! För mig finns bara ett farligt rovdjur ...människan!! Livsfarlig både för sin egen och andra arters skull!!Tycker JAG!!!

Jag har jobbat från nyår och helgen. Nyåret gjorde mig panikslagen. Jag kände att jag inte skulle orka med ett lika jobbigt år igen…Som tur är så är vi två, då den ena faller får den andra ta emot…som så många ggr förr. Det är bara det, att ibland känner jag att det får vara nog….med allt. Jag har svårt att klara oro. Orkar inte heller med att se människor i min omgivning försvinna, på det ena eller andra viset, de jag tycker om…Gamla och unga. Det gör ont. Det man inte dör av det härdar…i helvete heller…på ren svenska..Det bryter bara ner en människa, mer och mer, det är det enda….Tjolahopp….Jag skulle bli mer positiv på det nya ;)året!!…Hoppsan…tur man inte gett några löften då…Nej nu ska jag gå ut och mata vargen….eller ngt ditåt;)DSCN1357