onsdag 6 januari 2010

Det biter i skinnet!

DSC00043 Här i Kallmora visar nu temperaturen – 26 grader! Riktigt skita kallt, skulle lilla gumman ha sagt. Jag kan ju inte ens ut och åka för det är så förbannat kallt, permon tjälar ihop. Hennes uttryck finns med i allt vi gör, hon finns med oss hela tiden.. Alltid närvarande hos oss är du, vår älskade saknade ängel! Vi tycker som du skulle ha gjort, synd om alla djur, krakarna. De är ju inte vana med sådan här kyla längre. Det är ju egentligen inte vi människor heller. Jag menar dessa temperaturer var det oftast när man var liten och det var vinter. Fast det är klart, det var ju nästan på stenåldern;) Men jag vill inte ha sådan här kyla, brrr fryser hela tiden.

Jag har ju inte mkt julsaker framme i år, men de få tomtar jag haft har flyttat in i i skrubben igen. Ljusstakarna tänker jag inte ta bort, det blir så mörkt och tråkigt utan alla glittrande ljus. En ljusstake vårdar jag extra ömt.

.DSCN1449

Jag har haft en likadan som Josefine och jag köpte för 5 år sedan. Den gick sönder för 2 år sedan. Jag har letat i alla affärer efter en likadan. I år sökte Micke på nätet med hjälp av artikelnumret. Först fick han till svar att den slutats tillverkas. Han sökte vidare i alla affärer i Sverige. Hade sån tur, så i Skåne hade de en kvar. Nej sa de vi sänder inga paket fick han till svar. Micke gav sig inte utan förklarade hur kär denna ljusstake varit för mig. De mjuknade och skickade den! Jag blev så överraskad och glad när jag en kväll kom hem från jobbet och där stod den, återuppstånden, min fina kurbitsmålade, stake!!Så i år har jag svårt att ställa undan den! Puss till gubben:)

img_45969b433bf47[1] Kände oss ensamma. (Fan mamma vad jag hade behövt dig, vad jag skulle behöva tala med dig om så mkt, sådant som bara vi pratade om. Förbannade skit liv! ) Vi ringde hit ungdomarna på mat. Så här sista dagen innan den vanliga vardagen blir, imorgon. Katterna ligger mest och sover nu tycker jag. De drömmer nog om sommar och värme, råttor och annat äckel. Det som är bra med denna kyla är att fästingarna får det kallt om fötterna. Behövs sträng kyla för att de ska trilla av pinn….grässtrået.

DSCN1451

Missarna kan faktiskt sitta bredvid varandra emellanåt, iaf om Karlsson är trött:)

DSCN1445

Det är fint när man kan sitta inne och titta ut, det är liksom ett ljus blått skimmer över allting.

DSCN1442

Vi fick låna en ängel!!!