lördag 2 januari 2010

Året är 2010.

angels_58[1] Det nya året är här. Det gamla slutade inte så roligt. Men inte pga vanligt nyårsfirande, utan andra omständigheter som rasar över oss. Som gör att man funderar över hela livets existens. Men men, nu tar vi nya tag. Det är inte lätt det här nya livet, som vi ska lära oss att leva. Så  det är inte heller då så självklart att vi vet, vad vi själva vill heller. line202[1] Jag tillhör då inte skaran som ger några nyårs löften. Har lärt mig att de iaf inte håller. Men jag har lite funderingar om hur/vad jag vill  förvänta mig av det nya året iaf. Vad jag behöver göra för att ta hand om mig lite bättre. Så gott jag nu kan för “lungfan”. Jag är ju för sjutton som en gammal o- servad bil, ringrostig och stel. Hastighetsmätaren kommer nog inte över 1 km.women6[1]Jag ska iaf in på ny operation av “lungfan” på neurokirurgen Uppsala igen. Har fått ny tid i Januari. Ja det blir den sista, vi får väl se hur det fungerar. Som vanligt har jag inga större förhoppningar. Jag tycker det är lika bra. Alla säger det är klart man ska hoppas. Men nej jag gör inte det. Om jag inte har några förhoppningar, då blir fallet ner,( om det blir så) inte lika långt och hårt! Vis som jag är;)…när det gäller prövningar….. i livet!  Det är riktigt fint ute nu, en vinter, som det ska vara, när det är vinter, snö och kall.DSC01075

Magnus och Maria var på fest i Kärrgruvan på nyårsaftonen hos en barndomskompis till Magnus. De sov sedan över hemma hos oss. Fast vi märkte inte när de kom hem, men så mysigt på nyårsdagen då de käkade frukost med oss. inte ett dugg bakis var de heller:) Men så var det ju en mer familjär träff, eftersom det finns barn i huset. Så vuxna och förståndiga, de tycker att det inte ska drickas mängder i barns närvaro:)Ja tänk ungarna är vuxna, och har egna barn…..Jag som trodde att jag inte var så gammal! Men åldern är ju bara en siffra, som vissa dagar känns som en mkt hög siffra.

img_44ffdf3a167b6[1]