torsdag 28 januari 2010

Lille katt, och tunga dagar!

Om man ändå vore katt, en katt som hade ett bra hem. Bara äta, jäsa, tvätta sig lite, inte ha några problem, fast sova i handfatet nej där skulle gränsen gå;) Men Karlsson trivs där iaf. Men så är han ju inte som andra katter heller;);)

DSCN1519 DSCN1509

Tänker varje dag på hur mycket Josefine skulle älskat denna originella katt.Här är Josefine och Karlssons namne (Kerstin)DSCF1289DSCF1298


Fast det är klart, hade hon funnits med oss så skulle vi ju haft en hund i stället för Karlsson. Den önskan hann vi aldrig uppfylla. Vi sa åt henne hela tiden på iva att hon skulle vila då hon verkade orolig och ledsen. Snart är du pigg igen och får åka hem, men just nu måste vi vara här sa vi till henne dag efter dag. Du måste vila, för du vet att vi ska titta på en hund när vi kommer hem! Så blev det inte. Den drömmen som så mkt annat slogs i kras denna jävla november natt.

Det var en Cavalier hon skulle få, som hon önskat.

cavalier_kcs_01a[1]

Vi tyckte att bara dialysen kommit igång, och vi får reda på lite mer om vad vi har att förvänta oss av det. Då skulle det bli en hund. För att ge Josefine extra styrka då hon skulle komma att missa så mkt av sin älskade skola och vänner, pga. dialysen. En hund som hon så länge önskat sig.

DSCF1086 DSCF1070

Hon var så lycklig när hon fick låna andras hundar och ut och rasta och gosa med. Hennes stora hjärta rymde både människor och djur.

Nu har vi Karlsson och jag är glad att vi inte sitter här med en vovve som Josefine inte skulle hunnit glädja sig åt.

DSCN1516

Hoppas verkligen vår fina häng pil, eller ask, eller vad sjutton det än är, ett träd iaf, hoppas det inte brakar ihop av all snö. Det verkar ju hålla i sig det här vädret. Jobbade kväll igår. Det var inte roligt att köra hem då kan jag säga, jag är feg i vanliga fall, så då kan alla förstå min panik på hemvägen när snön vräkte ner!.

tilllc3a5ns_36849877

Har jobbat ikväll med, men betydligt bättre bilväder hem i dag.

Ja det märks på min blogg, jag är låg, lägre än lägst. Man vad ska jag göra? Kan bara skriva ner mina tankar bitvis, och jag är glad att bloggen är helt frivillig att läsa. För er som blir ledsna av att läsa om min/vår sorg, läs inte! Du skulle ni bara veta hur ledsna vi är…Ingen kan fatta……