söndag 11 april 2010

Fredag, lördag sen så söndag!

011 Direkt efter jobbet i fredags åkte vi till vås och hälsade på svärmor.Vi blev inte så väldigt långvariga där eftersom det var en trött liten svärmor som behöver sin vila. Men ändå skönt att få krama om henne. Hon fick gula tulpaner, såklart! Josefine gav alltid farmor gula tulpaner, för det vet jag hon vill ha, sa lilla gumman.



images

Idag kände hon sig lite piggare, hoppas nu att det får gå åt rätt håll. Hon behöver alla krafter hon kan få, så hon kan fortsätta slåss mot denna jävla sjukdom.

Micke har varit själv eftersom jag jobbat dygn. Så i går var han och svärfar ute på turné, de var ut och åkte, fikade, och avslutade med ett besök hos lilla gumman. Det är väl sjukt att en farfar ska behöva hälsa på sitt barnbarn på kyrkogården.

DSC00348

Idag har det känts som en riktig vårdag, suttit ute mot väggen, solen var varm, och tårarna rann. Jag fattar inte att det är vår igen, ännu en vår utan Josefine. Snödropparna utanför hennes fönster står lika orörda som förra våren. Dessa som hon alltid var så ivrig att plocka in till mig. Nu får jag plocka dem till henne i stället, och ställa vid hennes grav, i hennes Josefine mugg. Ska livet få vara så här?

vår tecken snödroppar

Men jag gör så gott jag kan och försöker ta fram de goda, glada, roliga tankarna och trevliga minnen! Vi var till Magnus och Maria och fikade, det lättar upp, våra go ungar:)

Micke fick sin födelsedagspresent av mig i helgen. En försenad födelsedagspresent, som kom igår, vad det var? Ja, teknik nisse själv, ville ju ha en ny tfn, så det fick han såklart av mig:) Men välja det fick han göra själv;)FULL

image009[1]