fredag 5 mars 2010

5 Mars

GoodMorningKittensBirdWatchingPic Vårmånaden har nu varit påbörjad en vecka. Märks det? Knappast på morgonen idag hade vi –17 grader, inte sant att kylan orka hålla oss i sitt grepp. men solen börjar värma om dagarna så det finns nog ett hopp.16A

Idag skulle min älskade mormor Margit fyllt 92 år om hon varit i livet. Allas vår underbara sagomormor. Josefines kompis i alla tider. När mormor Margit var 80 år låg hon och lekte med Barbie,på golvet med Josefine. Eller vrålskrattade till ngn Astrid Lindgrens film.Ofta hade de kaffekalas i lekstugan:) Älskade Mormor Margit. Josefine kunde inte säga ditt namn på ett halvår efter du gått bort,jag blir bara så ledsen då sa hon. Om jag får bli farmor så hoppas jag att jag kan få bli som du, barnasinnet kvar i alla år. Det är något visst med den här jäntan sa mormor Marigt, visst var det så…Idag tänder jag mitt ljus även för dig mormor!

00A

version-638ebc60b838ec49307f0fa65df5ba0f[1]

Jag känner mig sliten efter den här veckan, har tok jobbat och det är inte så bra…måste lära mig att lägga schema så jag kan planera bättre..Men jag vet hur det är, när de lediga dagarna närmar sig så vill jag jobba i stället. Mycket jag måste lära om. Jobbar kväll idag sen ledig helg iaf.

Personalgruppen har fest i kväll, jag väljer att inte vara med. Känner mig som en trök kärring, jag vet. Jag måste få bestämma själv, jag klarar det inte, så är det bara. När jag hela tiden har så lätt till tårar, väljer jag att inte utsätta mig, jag blir bara spänd då. Tjejerna får en kanon rolig kväll det vet jag!

hjar12[1]