måndag 26 januari 2009

Panik,snö och en halv död katt!!!


Vet ni hur det känns att sitta runt ett bord med männsikor som pratar och pratar och det enda du ser är deras munnar som rör sig, det tjuter i ditt huvud och allt börjar snurra.......Så kände jag idag trodde jag skulle svimma, det var som jag satt fast i en bubbla.....panik ångest!!! har så fruktansvärt svårt att fokusera när fler sitter och tjattrar runt mig......kola i pallet ,ja det är bara förnamnet på mig . Känner mig som ett stort frågetecken? Ser säkert ut som ett med:/Jaha hemma igen och här ligger kattfan halvdöd......nej men fy hur jag säger..men till och med han orkar inte leva kvar här med oss gråtande, tuffeln. jag tänker att det är Josefine som vill ha sin katt till sig och att hon kallat in kissen, men det blev något fel i kommunikationen ,för det Är vår andra katt Frida 10år som var Josefines gosekatt, Måns ligger inte här och plågas om det nu är någon som tror det, nej han har slutat äta, dricker bara lite, veterinären sa att det förmodligen är levern eller njurarna men han spinner och har inte ont,han ligger bredvid mig hela tiden, lilla månse pojken 14 år. Jag hoppas han bara somnar in, annars hjälper ju veterinären oss, han ska inte lida....
Det kom ju en massa snö i helgen och jag får även panik över att det snöar över hos Josefine, ja ni läste rätt helt plötsligt får man panik över den ena konstiga grejen efter den andra, eller är det inte konstigt? jag vet inget längre om vad som är normalt!!!Ialla fall, i snöstormen åkte vi ner och skottade undan en massa snö vid graven så lyktorna kom fram igen och änglarna, måste ju lysa där hela tiden. Lilla hjärtat hur kan något bli så hemskt, du som gång på gång valde livet, varför varför inte denna gång, min lilla änglaskatt som kunde gråta till barnsjukhuset för du tyckte så synd om de som hade ont och du led med deras föräldrar, nu lilla hjärtat är det vi som lider hela, hela tiden.

Jag tänker på det här med en ung flicka som blev mördad, Josefine pratade så om det och förstod inte hur världen kunde vara så grym, hon sa stackars den flickans föräldrar de måste ju gråta hela tiden, ja vännen sa jag de gör de, för det är inte meningen att man ska behöva dö när man bara är barnet, så sa jag då och jag säger det igen....( tänker på er Ingela och Kjell), och du gjorde rätt Kjell som skrev hur du kände....församling pyttsan...vem då för????