söndag 11 januari 2009

"Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva"

Ja så heter den nya boken av Ann Heberlein. Är väl ungefär så jag känner mig, befinner mig i ett mellanland där jag fortfarande försöker reda ut så mycket att jag inte vet var jag ska befinna mig i en mardröm eller verklighet.....Längtar och saknar vår lilla ängla skatt varje dag, minut och sekund. Förstår inte hur jag ska bära mig åt för att kunna fungera socialt igen, just nu försöker jag bara överleva från dag till dag, äta, sova, jobba det enda nödvändiga, resten av tiden bara går utan att jag reflekterar över någonting klockan tickar och tickar och jag är bara i en stor bubbla känns det som.
Jag funderar på om bubblan kommer att spricka helt någon dag och jag blir liggande och bara kippar efterluft, eller om bubblan liksom bara pyser ur och jag vaknar till och bara kan andas normalt igen....ja den som lever får se...