fredag 21 maj 2010

Pingsthelg.

773964a5822c5721 Stort grattis till våra gullungar idag som fick reda på att de fick lägenheten de ville ha:) Nyss har de varit och skrivit kontrakt. Fräsch 2 a på Dalavägen, nedre botten finns nu till salu:) Roligt och spännande! Önskar dem även en trevlig tripp på böljan den blå i morgon. Micke är på bowling i Hedemora med efterföljande middag i kväll. Det är hans jobb som är iväg.

Har varit till Rutbo trädgård och köpt lite blommor. Planterade ut lite här hemma. Här och där:) Blev nog lite inspirerad av Lena igår;) Fast jag föder inte upp blommorna själv:):)

DSCN1720  Köpte även till Josefine och mamma, får plantera de i veckan sen.  Blir så trött på dessa förbannade sniglar som förstör det mesta som jag planterar.images I går plockade jag säkert bort 10 äckliga stora sniglar från lilla gummans grav, det gör mig så ont, vet hur hon hatade äckliga kryp. Till Kärrgruvan har dessa äckel inte hittat än, men det är väl bara en tidsfråga.

Nu väntar en fullspäckad arbetshelg igen. Nästa helg är det dags för säsongs uppställning i Rättvik, ja som sagt vi kör på ett år igen!

DSCN1726

En trött Karlsson, efter att ha kollat mig när jag planterat! Han är ute lite till och från, men håller sig mest där vi är.

784f08528c_13904538_o2