fredag 7 maj 2010

Känslor kommer oanmälda!

v7h54h_32919392 Känslor kommer så oförberett. Hade ett möte som blev jobbigt, mina egna känslor rullade iväg och jag slungades tillbaka i allt som vi gått igenom. Så mkt som bara sköljde över mig och där satt jag, tårarna brände.

Behärskade mig tills mötet var över, skyndade mig undan och där kom allt, tårar, känslor av maktlöshet.

Man ska vara ett proffs i sitt yrke, att kunna släppa saker…Jag kan det inte! Att känna igen sig i ngn annan, och att känna denna maktlöshet är så hemskt. Att veta hur allt är, när det är som jobbigast, gör att jag bara ville ta den här människan i min famn, och göra allt för att hjälpa. 2dtr5fn_79084943[1] Lilla “stora” Karlsson börjar bli mer och mer intresserad över livet utanför altan. Igår kom han på att han kunde pressa sig mellan staketet och komma ut i full frihet på gräsmattan. Han satt och tittade dumt på mig när han insåg att han kommit på det alldelens själv.

Nu har vi tagit bort gallret från altan, ändå går han mellan spjälorna ut på gräset! Ja han är egen han, vår Karlsson. Idag fick han dock känna på det hårda livet utanför altan. Han fångade en humla, och fick lära sig att de brändes. Oj vad han slickade tassen och såg ledsen ut, så nu har han lärt sig det!

DSCN1715 Slungade ihop en Silvia kaka också. Magnus kommer i morgon och ska hjälpa Micke köra några lass till returen. Så klart de måste ha lite godis till fikat:) Själv jobbar jag hela helgen. Hinner ju aldrig något i veckorna. Ska ju hinna vara överallt med allt, ibland blir det mkt.DSCN1716

2dtr5fn_79084943[1]