torsdag 17 juni 2010

Sommar!

sol002sjov[1] Det lunkar på här hemma i sin takt. Jag kan inte göra så mkt utan går mest runt gubben och kommer med lite glada tillrop, så att han ska tycka det är roligt att jobba:) Kokar lite kaffe emellanåt! Det är frustrerande att inte kunna göra det jag vill. Jag får inte lyfta, jag får inte ha armarna över huvudet. Undra om jag skulle ta och fungera som växt stöd, bara stå hela sommaren rätt upp och ner;) Gjorde jag ju ngn nytta iaf! Visst är det konstigt, när man inte kan, eller ska ,då tycker man att det finns hur mkt som helst att göra. Som helst måste göras precis just då!

bamse-5[1]

Vår kåk är ju ifrån början på 1900-talet och det verkade det här gamla plommonträdet som dött också varit. Vilka rötter! Micke fick leka riktig tandläkare, jag sa, att det är nog som att dra ut en visdomstand, han fick spetta, gräva och till sist ta hjälp av traktorn för att få roten att släppa. Ja nu behövs ju tack och lov ingen traktor för att dra ut tänder, men lika envis var då denna rot.

DSCN1766

Blåbrallor är bra;)

DSCN1777

Ja Karlsson han låg då skräckslagen under pion rabatten och undrade vad det var för oljud. Har aldrig varit med om räddare katt, när det gäller ljud!

DSCN1769

(kolla hans ögon *fniss*)

För övrigt så blommar våra åkrar som mest och jag skulle vilja stanna klockan ett slag, och njuta av alla blommor, länge!

DSCN1774

DSCN1770

DSCN1776