onsdag 7 juli 2010

Sommarvärme.

f372b406322cbe74

Dagarna går och idag är det den 7 juli. Jag skäms att säga det, men jag har inte badat i sjön än. Varje gång vi varit i Rättvik har inte värmen funnits.

Nu när jag har haft lediga dagar i värmen har jag inte alls haft lust att åka till ngt bad. Finns alltid annat att göra hemma. Jag som är en storbadare har helt enkelt inte ens varit sugen. Känns konstigt, men har inte ens orkat eller haft intresse. Har svårt med värmen faktiskt, “lungfan” blir lätt andfådd:/ Men ska väl bli bättre. Sommaren är iaf här och det är skönt! Långt borta känns den 25 gradiga kylan och meterdrivorna med snö. Visst är det väl ändå underbart att bo i ett land med årstider, fast man önskar både snö, kyla, höst och ruggigt väder åt fanders, så är det nog iaf skönt med alla årstider.